DE SECTOR VAN DE HUIS-AAN-HUISFOLDERS DOORSTAAT DE CRISIS MET GLANS!
Als een van de grootste spelers in de sector is Médiapub de laatste jaren aan een opmerkelijke groei bezig. Maar hoe slaagt dit haast prehistorische medium erin te overleven – laat staan te groeien – in een tijd waar internet en multimedia hoogtij vieren?
Het antwoord is simpel… Huis-aan-huisfolders zijn geknipt voor adverteerders die snel en lokaal reclame willen maken.
De informatie die erin staat is concreet en onmiddellijk bruikbaar.
Hebt u snel parfum nodig voor een prikje? In uw brievenbus vindt u promoties voor de dichtstbijzijnde parfumerie, met mooie koopjes op amper een boogscheut van uw deur. Geen enkele ander medium kan u dat zo snel aanprijzen.
De overgrote meerderheid van de klanten doorbladert met veel plezier haar huis-aan-huisfolders (SLECHTS 15% van de mensen kleven de sticker ‘geen reclamedrukwerk’ op hun brievenbus), maar ook de adverteerder ziet er zijn heil in:
- Hij bepaalt zelf in welk gebied hij zijn folder verspreidt, gemeente per gemeente, buurt per buurt
- De klant doorbladert de folder wanneer hij wil, wat een hoger rendement oplevert
- De adverteerder heeft er alle ruimte om uitvoerig te informeren, soms zelfs heel gedetailleerd, wat ook het rendement ten goede komt
- Terwijl de audiovisuele media en internet vaak vluchtig zijn en al na enkele seconden verdwijnen, blijft de folder gedurende minstens een week in huis liggen.
Dagelijks maken bijna 5 miljoen Belgische gezinnen hun brievenbus leeg, wat de adverteerder de mogelijkheid biedt om onmiddellijk en vrij lang te COMMUNICEREN met potentiële klanten in zijn verzorgingsgebied.